/UNPUBLISHED/ LONDON DIARY - úvod -


Londýn
- čo vám prvé napadne? Westminsterský palác, London eye, Big Ben, alebo typické tehlové domy či metro?

Pri večernom zaspávaní, mi behali myšlienky v hlave a jedna z nich bola táto. Keďže som pred pár mesiacmi navštívila toto metropolitné mesto a zároveň som si písala denník, čo ak by som napísala 5 dielny seriál o tomto krásnom meste, nie vo faktoch, ale z pohľadu mňa? Nápad podľa mňa skvelý.

A keďže v názve vidíte -úvod-, tak by som tu rada uviedla zopár informácií - ak sa chystáte navštíviť toto mesto, kde môžete si o ňom naštudovať a získať tak praktické rady, či už ako ušetriť ako sa zorientovať alebo ako cestovať. To vám uvediem nižšie.

Ako prvé by som Vám niečo uviedla z Wikipédie, keďže sa tam nachádzajú všeobecné znalosti o Londýne, aby ste vedeli kde vôbec ste 😂:

Londýn je hlavné a najväčšie mesto Anglicka a Spojeného Kráľovstva. Je to tiež tretie najväčšie mesto a metreopolitná zóna v Európe, najvýznamnejším finančným centrom na celom svete.Spolu s mestami New York, Paríž a Tokyo, je Londýn označovaný ako  jedno zo 4 najdôležitejších miest sveta.. 

Podľa mňa vás Wikipédia vôbec neprekvapila. Avašak, v minulých rokoch na Blogger roka som si pozerala hlavných výhercov. V kolónke TRAVEL tam bola uvedená stránka TravleHacker, kde som našla úžasné rady. Články píše Janka, ktorá precestovala minimálne polovicu sveta a vydala aj svoju knihu o trikoch pri cestovaní. Knihu nanešťastie nemám, ale na stránke som našla článok konkrétne o Londýne, v ktorom boli rady, ako ušetriť, kde sa ubytovať a podobne. Článok má odkaz TU. Dúfam, že vám rady pomôžu.

YouTube videá sú najefektívnejším pomocníkom na získavanie informácií. Rada by som spomenula jeden YouTube Channel, ktorý je IBA o Londýne. Na ňom nájdete úplne všetko. Videá natáča baba, ktorá žije v Londýne už niekoľko rokov a má veľmi veľa videí z každej témy. Háčik je v tom, že sú len v angličtine. Odkaz nájdete TU.



Ako posledným bodom by som uviedla svoje vlastné rady:
  • Ak chcete cestovať metrom Oyster kartou a ste v Londýne na 6 dní, zaobstarajte si kredit na 7 dní. Je to peňažne výhodnejšie.
  • Čím ďalej od centra letisko je, tým je letenka lacnejšia.
  • Londýn má oproti Slovensku veľmi vysoké ceny. Buďte pripravený na 2€ a vyššie.  Ale to sa dá očakávať
  • Nápoje sú drahšie obzvlášť v reštauráciach. Zaobstarajte si v týchto prípadoch svoju fľašku s vodou.
  • Taktiež jedlá, kúpte si typické jedlá Anglicka a vyskúšajte ich medzi sebou.
  • Mnoho z muzeií a galérií je ZADARMO. To platí aj v slávnom British History Museum, National British Galery alebo aj prírodné múzeum. Výnimkou sú sprievodci. Tých si musíte zaplatiť.
  • Na orientáciu v meste si stiahnite aplikáciu Citymapper, kde si môžete stiahnúť ofline mapu mesta a zároveň s aktuálnou dopravou, avšak tú môžete sledovať iba s pripojením.
V nasledujúcich príspevkoch popíšem náš výlet. Zatiaľ pa.
Laura. (9.4.2019)


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Vynikajúci recept: Bataty s tuniakom.

Denník..

Francúzsky najznámejší dezert - makrónky