Minútku o Viedni - 3. časť -

Ak ste  nečítali predchádzajúce príspevky o Viedni tak kliknite tu. a druhá časť je tu.

Išli sme z Albertinaplatzu. Chceli sme ísť na známy Stephanpaltz, kde je Dóm svätého Štefana. Cesta trvala cca 8 minút. Tam sme navštívili chrám.

No ešte predtým sme prechádzali okolo nákupnej ulice.Už dlhší čas som hľadala nejaké sunglasses, ale žiadne sa mi nepáčili. Už sa niekedy smejem, že ešte také nevyrobili. Ale potom sme išli po ,,nákupnej ulici". Nie je to ako Aupark alebo Eurovea, ale normálne ulica - nákupná pasáž. Bola tam aj jedna značka - SIX. Táto značka sa predáva buď v  H&M alebo v C&A aj na Slovensku. A tie slnečné okuliare som tam videla :).

...


Námestie nádherné - hudba, stánky, zmrzlina, umelci, atmosféra..
Dóm sv. Štefana má 3 veže - Južná (Steffl), Severná a Gotická. Južná má 137m a je symbolom Viedne. My sme išli tuším do južnej, kde boli nekonečné schody a úzke schody. Na vrchole bol úžasný výhľad na celú Viedeň.
Obrázok som nefotila ja :)


Úplne hore sa dali kúpiť suveníry ako kľúčenky, pohľadnice a podobne. Chvíľu sme sa kochali výhľadom a potom sme znovu išli tými úzkymi a tesnými schodmi do špirály dolu.

Na obed sme išli do reštaurácie. Síce neviem ako sa volala, ale bola v starodávnom štýle. Dala som si wiener schnitzel - Viedeňský rezeň.

Potom sme sa len prechádzali po meste. Prešli sme okolo LuisVuitton, zastavili sme sa v Bille /ako som už spomínala v článku - Minútku o Viedni - 1.časť -/ . Budova nebola moderná, ale starodávna. Bola na prízemí historickej budovy, nie taká, ako sme zvyknutý u nás. 
Ilustračná foto
Nakoniec sme išli okolo po známej ulici Maria Hilfe strasse a potom unavený do hotela - Viktoria hotel.

PS: Našla som super slovenskú stránku o Rakúsku. Nájdete tam recepty, informácie, typy kam ísť, ale aj ubytovanie. Tak čeknite :) =  http://www.austria.info/sk

Pokračovanie nabudúce :) 

Komentáre

Unknown napísal(a)…
Best blog éva. :D

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Vynikajúci recept: Bataty s tuniakom.

Denník..

Francúzsky najznámejší dezert - makrónky