Ako nás ,,klamú'' v obchodoch?

Áno. Obchodné triky. Je ich strášne veľa.. čo to vlastne je? Tie obchodné triky? Sú to obchodné spôsoby predať, čo najviac vecí.. Tu ich máte niekoľko

ZĽAVY:

Viem, možno na takýto článok som primladá, ale také to veci ma bavia. Keď sme pri tých zľavách, ľudí priláka veľký nadpis SALE 50%. Obchodník vie ako na ľudí. Vie, že keď tento nadpis uvidia má istotu, že do obchodu príde a nejaké ,,money'' tam nechá. Ale na takéto zľavy si treba dávať pozor, pretože to zľava ani nemusí byť. Na lístku máte prelepenú cenu. Akože zľava. No keby ste to odlepili, zľavová cena by bola vyššia ako tá pôvodná..
                             
                                         
Foto by Gabrielle Hecl

NÁKUPNÉ KOŠÍKY:
Aj tie sú urobené tak, aby ste kúpili čo najviac. Nebudete predsa niesť veci, ktoré si chcete kúpiť, v rukách. Hneď na začiatku obchodu tam máte nákupné košíky. A sú veľké. Malý nákup sa v ňom stratí. To znamená, že budete mať pocit, že stále máte málo vecí a potrebujete niečo dokúpiť.
                                 
                                       

MLIEČNE VÝROBKY:
Obchodníci si všimli, že zákazníci po mliečnych výrobkoch siahajú najčastejšie. Preto mlieko a ostatné  umiestňujú pri pokladniach.Majú záruku, že cestou k mlieku si určite ešte niečo do nákupného košíka zoberiete.




HUDBA:
Podľa výskumu pomalá melodická pieseň drží ľudí v obchode. Rýchla rytmická ich zase z obchodu vyháňa, no a klasická hudba zapríčiňuje to, že si zákazník kupuje tie najdrahšie produkty.

                                                    

NAJDRAHŠIE A NAJLACNEJŠIE VÝROBKY:
Najdrahšie umiestňujú vo výške vašich očí. Oni vedia, že Vám sa nechce zohíňať tak tie najlacnejšie ukladajú úplne dole. Vy zoberiete ten výrobok, ktorý prvý vidíte a ani neviete, že ten istý v takej istej kvalite nájdete aj dole, len s nižšou cenou. Vedeli ste, že niektoré značky si platia za to, aby ich produkty boli umiestnené hore v regáloch?

DETSKÉ OČI:
Samozrejme, nezabudli ani na deti. Deti by nevideli hračky niekde v dvoj metrovej výške, preto hračky cukrovinky a podobné umiestňujú vo výške ich očí.

SVETLO:
Ovocie a zelenina je špeciálne nasvietená teplým svetlom, aby vyzerala čerstvejšie a aby mala sýtu farbu. Niektoré obchody majú napríklad citróny v takom žĺtom vrecku aby nevyzerali nedozreto.



VEĽKÉ PRIESTORY:
Aby ste sa cítili pohodlne.


                     

PRI POKLADNIACH:
Pri pokladniach na Vás čakajú časopisy, žuvačky a podobné. Ešte stále si do toho plného košíka niečo môžete dať. V niektorých obchodoch berú ohľad na mamičky. Niektoré pokladne sú vyhradené len pre ne. Nie sú tam žiadne časopisy, žuvačky ani podobné vecičky.

LAST TRICK:
Predavačka sa Vás opýta: Máte našu vernostnú kartu? 
Keď tú kartu už máte, no prečo ju nevyužiť. Takto nás nalákajú a do obchodu budeme chodiť častejšie, len kôli karte.

Toto bolo pár trikov. Je ich viacej, no tieto boli také najzákladnejšie. Samozrejme je to vo všetkých druhoch obchodov. Či sú to potraviny, drogéria alebo v obchode s oblečením.
Stretli ste sa aj vy s takými to trikmi. Napíšte do komentárov svoje ,,zážitky''.
Tak ja Vám pekné nakupovanie ;-)

Komentáre

Unknown napísal(a)…
... a my im na to vždy naletíme... :)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Vynikajúci recept: Bataty s tuniakom.

Denník..

Francúzsky najznámejší dezert - makrónky